Nu är vi hemkomna ifrån semestern, en vecka i Italien gick ju fruktansvärt fort. Sista kvällen i fredags och vi passade på att njuta av god mat och dryck. Jag valde en laxpastarätt på gnocchi och sen fick jag även smaka Milians bolognese pizza, fantastiskt! Italiensk mat har alltid varit min favorit och deras Gelato är att dö för och vinerna är oslagbara. I’ll be back soon!
Mitt näst sista träningspass på semesterveckan blev med fokus på ben/rumpa och jag använde mig av fridrottsbanan igen samt läktartrappan och med mig hade jag små gummiband samt ett större.

I videon nedan visar jag övningarna jag körde:

Till några av övningarna använder jag små gummiband runtom benen (precis ovanför knäet) och i knäböj med rodd dragen så är det ett längre motståndsband. Båda är bra och jag kan rekommendera gummiband för hemmaträning, det finns så mycket övningar man kan återspegla från gymmet med dessa. När jag jobbar med så pass ”lite” motstånd och egen kroppsviktsträning så kör jag 2-4 set och 15-20 rep på varje övning. Jag avslutade passet med att springa runt 300 meters banan för att trötta ut benen det sista innan jag avslutade passet.

3 veckors semester kvar och det lär bli en hel del träning i vanlig ordning men också socialt umgänge, god mat och så självklart fler äventyr med barnen. På fredag är de hemma här igen!

 

Kommunikation mellan människan är A & O